top of page

Bobby's London Dry gin.

Bobby’s London Dry Gin.

De Bobby’s is een Nederlandse gin met Indonesische roots, het verhaal zegt dat het recept komt van een naar Nederland uitgeweken Indonesiër Jacobus Alfons , bijgenaamd “Bob”.

De man zou in 1950 uitgeweken zijn en eenmaal hier aangekomen jenever geïnfuseerd hebben met typische kruiden van zijn geboorteland.

Het hele verhaal ga ik jullie besparen want aan elk nieuw product hangt nu eenmaal een marketing verhaal. 😇

Ik wil jullie het filmpje op hun website evenwel niet onthouden.

https://vimeo.com/86588055

De gebruikte botanicals zijn een mengeling van traditionele en Indonesische ingrediënten.

  • Citroengras

  • Kruidnagel

  • Koriander

  • Cubebe Peper

  • Kaneel

  • Jeneverbessen

  • Rozenbottel

  • Venkelzaad

De Bobby’s wordt gedistilleerd door familie Herman Jansen in Schiedam, de distilleerderij bestaat sinds 1777 en heeft altijd jenever geproduceerd.

Tastingnotes:

Neus:

Een mooie zachte neus die neigt naar de florale kant, maar zeker niet helemaal. Eerder een frisse kruidige neus waar een bloemige toets in zit. Ik krijg ook steeds het beeld van een earl grey thee voor mij als ik er aan ruik, maar terug eentje waar zo iets bloemig in zit. Ja, best een complexe neus.

Smaak:

Op smaak krijg ik ook direct hetzelfde: Earl grey thee maar nu in combinatie met een Limoncello en zeker niet zoet! Kruidig! Fris! Terug iets floraals, ja echt volledig in lijn met de geur! Kruiden, peper, jeneverbessen, iets anijsachtig zit er ook wel een beetje in.

Finish:

Een hele lange pikante finish met kruidnagel, citrus en jeneverbessen die mooi droog eindigt.

Gin & Tonic:

Als eerste combinatie ga ik voor de pure Thomas Henry tonic, hiermee komt de Bobby’s mooi tot zijn recht.

Wat ook werkt en recht in de lijn van de Thomas Henry ligt is de Aq Monaco tonic.

Als ULTIEME combinatie raad ik de Erasmus Bond Botanical tonic aan, hierdoor wordt hij super complex en fruitig en dit met een mooie droge afdronk.

Ja, zo vind ik hem echt top! Zeker eens proberen!

Garnituur:

Als garnituur ga ik voor een zeste van sinaasappel en een paar tasmaanse peper bessen .

Wat ik ook heel leuk vind is een limoenblaadje ( een klein krakje geven op de nerf) en dit dan in combinatie met de sinaasappel en tasmaanse peper.

Conclusie:

Een mooie frisse fruitige gin die menig liefhebber zal overtuigen! Ja, ik ben echt tevreden van deze Bobby’s!

Kopen die handel!😜

Score:

Ik geef deze een hele mooie 4,2 op 5.

Auteur: G.V van Gin Ur Way

Eindredactie : K.H van G&Teasing

Zonder toestemming van de auteur mag niks uit deze tekst worden overgenomen!

Scores:

0 op 5 staat voor:

Opgepast! Afblijven! Hier word je blind van!

Tussen 1 en 2 op 5 staat voor :

Juist goed genoeg om de afvoer mee te ontstoppen!

Tussen 2 en 3 op 5 staat voor:

Enkel geschikt om mijn verfborstels mee uit te wassen!

Tussen 3 en 4 op 5 staat voor:

OK, dit is gin, maar verder ook niets en vind ik niet meer de moiete om te kopen

Tussen 4 en 4,4 op 5 staat voor:

Alright! Nu komen we er! Hier word ik al blij van! Die ga ik zeker nog eens kopen!

Vanaf 4,5 op 5 staat voor:

Yes! Geef me meteen maar een hele doos! Heel erg mijn ding! Top twintig materiaal!

5 op 5 staat voor:

Is nog niet gemaakt of ben ik in de 475 gins die ik al geproefd heb nog nooit tegen gekomen!

bottom of page